Po dviejų turiningų savaičių pagaliau grįžau namo! Nors vakar po naktinio skrydžio iš Johanesburgo į Tel Avivą vaikščiojau kaip zombis, kiekviename kampe vis užsnūsdama, šiandien jau akyse šviesiau.

Botswana 03 23-45_LR

Tai buvo ketvirtas, ir bene įspūdingiausias vizitas į kitą Žemės Rutulio pusę. Niekaip nepaliauju žavėtis Pietų Afrikos gamta, vakarietiškumu, žmonių gerumu ir mandagumu, švara, nepriekaištingu stiliumi, gardžiais patiekalais ir puikiais vynais (kurių kaina, palyginus su Izraeliu, sakyčiau, artima nuliui:)). Johanesburgas, Keiptaunas, Paternoster, safaris Botsvanoje – tai tik didieji taškai, kuriuos aplankėme.

Botswana 03 23-30_LR

Didžiausias šios kelionės high light – Keiptauno džiazo festivalis ir keliolikos Grammy apdovanojimų laureatės Erykah Badu gala koncertas dvidešimttūkstantinei auditorijai… Naujos pažintys su pasaulines aukštumas pasiekusiais litvakais, jų namai, primenantys rūmus arba modernaus meno galerijas, vizitas juodaodžių gyvenamuose kvartaluose, – visa tai kažkada suguls į straipsnius (kuriuos tikiuosi artimiausiu laiku parašyti:)).

safaris

Didžiausias kulinarinis atradimas – Kašmyro regiono indų restoranas „Bahia” Keiptaune. Net mano vyras, kuris iki šiol buvo skeptiškas indiškam maistui, negali atsigauti nuo patirtų kulinarinių džiaugsmų ir netikėto tapimo didžiausiu indiškos virtuvės fanu:)

Botswana 03 23-159_LR

Gražiausi foto įspūdžiai – Botsvanos safaryje: kaimenės dramblių, zebrų, antilopių, gražuoliai liūtai, leopardai ir ryškiaspalviai paukščiai.

liutas

Botswana 03 23-192_LR

Didžiausias stresas – įvykis Keiptaune, kurį privalau papasakoti. Parskridę iš Botsvanos ir persėdę į lėktuvą, skrendantį iš JOhanesburgo į Keiptauną, pasiekę kelionės tikslą pajudėjome link automobilių nuomos punkto, kur mūsų jau laukė iš anksto užsisakytas automobilis. Iš vežimėlio lagaminus persikrovėme į bagažinę, atsiėmėme raktelius, pasirašėme popierius, ir degdami maloniu jauduliu patraukėme į jaukius svečių namus Keipo centre. Maloniai nustebome, kad tuos svečių namus valdo švedė moteris, prieš 5 metus nusprendusi Stokholmo darganas išmainyti į PAR saulę. Su ja išgėrę kavos, įsikūrę kambaryje, po gerų dviejų valandų, kurios praskrido nejučia nuo išvažiavimo iš oro uosto, staiga nustėru: „O kur mano kompiuteris???”. Mano naujas Mac’as su visomis Botsvanos nuotraukomis, su viskuo, ko tik gali prireikti gyvenime, antras pagal svarbumą nuo mano pačios asmeniškos galvos, pasirodo, liko….. vidury Keiptauno oro uosto mašinų stovėjimo aikštelės, lagaminus vežusiame vežimėluyje… Negana to, ryškiai violetinės spalvos apvalkale, kuris rėkte rėkia paliktas be priežiūros – imkite mane ir skaitykite!! Kiek žilų plaukų gavau tą minutę ir kiek mano gyvenimas sutrumpėjo tą sekundę, nenoriu net galvoti. Paleidusi dūdas buvau įsodinta į mašiną. Važiavom atgal į oro uostą, vis mėgindami KAM NORS prisiskambinti, tarsi šansas atrasti kompiuterį, paliktą be priežiūros PAR (!!! Šalyje, kuri negali pasigirti gera kriminogenine situacija, o tokie dalykai kaip telefonai, papuošalai ar kitos brangenybės gali „prapulti” tiesiog gatvėje, kad ir kaip stipriai juos „prižiūrėtumėte”) mažesni nei 1% iš 100%… Ir staiga, automobilių nuomos kompanijoje sekretorei pakėlus ragelį ir išgirdus beviltišką klausimą, ar netyčia nerado prieš tris valandas vidury parkingo palikto mano kompiuterio, išgirstame atsakymą – „taip, radome, jis mūsų ofise!”. Tada buvo dar viena ašarų banga – šįkart laimės ašarų… Ir išvada, kad visur ir viskas priklauso nuo konkrečių žmonių. Visur visko gali nutikti, o sąžiningų žmonių yra, mano įsitikinimu, daug daugiau, nei nesąžiningų.

Botswana 03 24-220_LR

Grįžus namo buvau išsiilgusi savo virtuvės, savo pusryčių ir vakarienių terasoje, tad pasiraitojusi rankoves puoliau prie darbastalio. Pasekusi Odetos idėja imtis šaldytuvo kameros švarinimo, išsitraukiau dvi žąsienos krūtinėles šio vakaro vakarienei. Kadangi susivėlinau pradėdama gaminti maistą, tai ieškojau būdo greitai ir skaniai ką nors pagaminti. Gavosi labai neblogai, patiekalas, kuris visai tiktų Velykinei vakarienei.

Zasies krutinele su apelsinu padazu

Kepta zasienos krutinele

Zasies krutinele su padazu

Receptą nusižiūrėjau ir savaip patobulinau iš čia.

Žąsies krūtinėlės su daržovių piure ir apelsinų bei anyžių degtinės padažu
Komentuoti
  2. 1/2 šaukštelio pankolių sėklų
  3. 1/2 čili pipiro, supjaustyto riekelėmis
  4. 1 stikliukas ouzo arba rakijos arba kitokios anyžinės degtinės
  5. 1 apelsino sultys (maždaug 1/2 stiklinės)
  6. 1 stiklinė vištienos sultinio (arba vandens)
  7. 1 šaukštas rudojo cukraus
  5. 1/4 kalafijoro
  6. Druskos, pipirų
Instrukcijos
  1. Orkaitę įkaitinkite iki 200C.
  2. Žąsies krūtinėlių riebią odelę įpjaukite dryžiais (atsargiai, kad neįpjautumėte mėsos, tik riebalą!). Gerai pasūdykite rupia druska iš abiejų pusių ir palikite maždaug 15 minučių pastovėti kambario temperatūroje.
  3. Dideliame puode užkaiskite vandenį, pasūdykite. Sudėkite gabalais supjaustytą bulvę, topinambus, salierą, svogūnus ir kalafijorus, uždengę virkite, kol visos daržovės bus minkštos. Nusunkite vandenį ir viską sutrinkite iki vientisos masės. Paragaukite, ar netrūksta druskos, pagardinkite pipirais. Jei norite, įdėkite šiek tiek sviesto.
  4. Įkaitinkite iki vidutinio karštumo gilią keptuvę. Sudėkite žąsies krūtinėles odele į apačią ir kepinkite maždaug 12 minučių, kol visi riebalai ištirps ir odelė sukeps. Apverskite krūtinėles kita puse ir pakepinkite 3 minutes (vidutiniškai iškeptai mėsai. Jei norite well done - kepkite ilgiau). Išimkite iš keptuvės, sudėkite į kepimo indą, uždenkite folija ir įdėkite į orkaitę odele į viršų, kol ruošiate padažą.
  5. Keptuvėje įkaitinkite 2 šaukštus žąsies taukų. Suberkite pankolio sėklas ir susmulkintus svogūnus bei čili. Kepinkite maišydami ant vidutinės ugnies, kol suminkštės. Supilkite anyžių degtinę (atsargiai, gali plykstelt liepsna!), ir virinkite, kol degtinė beveik išgaruos. Tada supilkite apelsinų sultis, ir vėl virinkite, kol kiekis sumažės perpus. Supilkite sultinį, suberkite druską, cukrų ir pipirus ir virinkite ant didelės ugnies, kol padažas nugaruos iki norimos konsistenicjos. Galite jį blenderiu suplakti, arba pateikti tokį koks yra.
  6. Išimkite žąsies krūtinėles iš orkaitės ir supjaustykite riekelėmis. Į lėkštės vidurį dėkite daržovių piure, ant viršaus - žąsies krūtinėles, šonus apiliplite apelsinų ir anyžių degtinės padažu. Pabarstykite grūstais juodaisiais pipirais ir papuoškite šakele krapų arba pankolių.
Nidos receptai https://nidosreceptai.lt/

Komentarų apie "Žąsies krūtinėlės su daržovių piure ir apelsinų bei anyžių degtinės padažu": 6

1. Nida:

Dovile, tu man nieko nesakyk, nes aš pati dar tuo netikiu. Man dar ką tik Naujieji baigėsi, o čia jau Velykos. Kažkoks košmaras, kaip laikas greitai bėga.

2. Dovilė:

Nida, tavo poste labiausiai nustebino, kad jau tuoj Velykos. Eik tu sau kaip laikas greit bėga.

3. Grita:

Sveika sugrizusi,nuostabios nuotraukos,toks jausmas,kad pati viska maciau savo akimis…

4. Nida:

Odeta, oi kaip jums pavydžiu kelionės! Man kadangi tų kelionių niekada nėra per daug, tai aš su mielu noru jau rytoj apsisukus kur nors važiuočiau:) Afrikoje nesu daug kur buvusi – Šiaurės Afrikoje (Tunise, Alžyre, Libijoje), Ganoje ir PAR bei Botsvanoje. Namibijoje neteko lankytis, bet aš įsitikinusi, kad visa Afrika yra tobula savo gamtos grožiu ir gyvūnijos gausa. PAR gal tik labiausiai išvystyta, daugiausiai komforto. Pasaka, ne šalis. O po tavo kelionės labai lauksiu įspūdžių!!!

5. odeta:

Nida, su draugais šiais metais planovome į PAR, bet vyrai nebūtų vyrai, pakeitė planus į Namibiją. Tad mes moteriškės tik ramiai laukiame, kol vyrai pagaliau apsispręs kur jie nori Afrikoje nukeliauti:) Nes AFrika, man tokia labai vyriška…
    Patiekalas, tai be žodžių, nerealus, privalomas ant mano stalo:) Bus išbandyta, ypač daržovių piure, nes man topinambai yra šakniavaisis užimantis labai garbingą vietą virtuvėje.